Om initiativtager Helle B. Neiiendam

”Med humor, begejstring og godt humør vil vi styrke den naturlige nysgerrighed, for lysten til at lære er den bedste accelerator, og det rum, hvor vi kan grine sammen, er det mest afvæbnende og derfor også det mest produktive. Vi vil promovere balance mellem krop og sind, mellem kognition og sansning og udvikle det enkelte barns motorik, holdning og fysik.”

Skolen Bifrost er blevet til på initiativ af Helle B. Neiiendam, som brænder for at skabe verdens bedste skole for højt begavede børn.

Med Helle ved roret får Skolen Bifrost en engageret og energisk skoleleder med bred erfaring fra grundskole til universitetsniveau.

Læs her anbefalinger af Helle

Her et udsnit af Helle’s CV

  • M. Ed. i Pædagogisk udviklingsarbejde, DPU – Århus Universitet
  • (Speciale om undervisning af højt begavede børn)
  • BA i Musikvidenskab og BA i Engelsk, Kbh. Universitet
  • Kurser i Kommunikation og Socialkompetencer (KoSo)
  • Medstifter og lærer ved Atheneskolen (en friskole for højt begavede børn)
  • Underviser på alle niveauer i Rigspolitiet, Niels Brock HTX, Det Kongelige Teater mm.
  • Foredragsvirksomhed og rådgivning om højt begavede børn

Artikler, papers, udgivelser

2011 Gift rap newsletter, vol.11 edition 11, november 2011 (udkommer i 24 lande):
Global Gifted, Denmark. Om undervisning af højt begavede børn i Danmark

2010 Forskning i Grundskolen (red. Niels Egelund) #2:10 ISSN 1904-0776: It takes a
gifted teacher to teach a gifted child. Om lærerens rolle(r) i undervisningen af højt begavede børn

2009 Masterprojekt M.Ed. DPU: ”Lige børn lærer bedst” De højest begavede børns behov i relation til læring

2008 Magasinet Skolen, november 2008 – nummer 9 årgang 14: Hvorfor skal vi lave det?
Om højt begavede børns modstand mod læring. (Baseret på semesteropgave fra DPU– specialpædagogik)

2008 ”Den ”tro-værdige” lærer” Højt begavede børns behov for emotionelle læreprocesser (DPU – professionsudvikling)

2007 Byggesten – æstetiske læreprocesser i praksis
(SDU – Børne- og ungdomskultut, æstetiske læreprocesser og multimedier)

Facebook